Tajemnica przedsiębiorstwa

Definicja prawna tajemnicy przedsiębiorstwa zawarta jest w przepisie art. 11 ust. 4 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

“Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.”

Ustawa uznaje za tajemnicę przedsiębiorstwa tylko takie informacje, które łącznie spełniają trzy przesłanki:

  1. są nieujawnione do wiadomości publicznej,
  2. posiadają wartość gospodarczą (na przykład informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa)
  3. przedsiębiorca podjął co do nich niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.

Aby mogli Państwo spełnić wszystkie te 3 przesłanki, oferujemy:

  1. Wykonanie klasyfikacji informacji przetwarzanych przez organizację (firmę lub instytucję);
  2. Analizę i ocenę ryzyk w obszarach kluczowych dla organizacji, takich jak: technologie informatyczne, bezpieczeństwo osobowe, bezpieczeństwo fizyczne i ciągłość działania;
  3. Opracowanie dokumentu Polityki Bezpieczeństwa Informacji, określającego cele organizacji oraz strategie niezbędne do osiągnięcia wymaganego poziomu bezpieczeństwa;
  4. Opracowanie dokumentów wykonawczych (regulaminów, instrukcji i procedur), opisujących sposoby ochrony i zasady obowiązujące w zakresie bezpieczeństwa informacji w organizacji;
  5. Nadzór nad wdrożeniem zabezpieczeń organizacyjnych, proceduralnych i technicznych, wynikających z Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz dokumentów wykonawczych;
  6. Audyt powdrożeniowy.

Korzyści jakie osiągają Państwo z wdrożenia Polityki Bezpieczeństwa Informacji:

  • Ograniczanie potencjalnych strat związanych z niekontrolowanym wypływem informacji;
  • Usprawnienie działania organizacji poprzez uporządkowanie zasad przetwarzania informacji;
  • Stosowanie mechanizmów zapewniających właściwą ochronę cennych dla organizacji aktywów;
  • Minimalizacja skutków incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa informacji poprzez identyfikację zagrożeń i ocenę podatności;
  • Minimalizacja strat i bardziej efektywna realizacji celów biznesowych;
  • Spełnienie wymagań przepisów prawa w zakresie ochrony informacji;
  • Wzrost konkurencyjności na rynku, utrzymanie przewagi nad konkurencją wynikającą z gwarancji bezpieczeństwa powierzanych zasobów informacyjnych;
  • Większe możliwości pozyskiwania kontraktów i zamówień tam, gdzie bezpieczeństwo informacji jest priorytetem;
  • Zwiększenie wiarygodności w oczach klientów i partnerów biznesowych;
  • Wytworzenie mechanizmów pozwalających na właściwe reagowanie pracowników na zagrożenia związane z bezpieczeństwem informacji, pozwalające skutecznie zapobiegać powstawaniu szkód finansowych.

W celu poznania szczegółowej oferty zapraszamy do działu Kontakt!

Zaufali nam