Tajemnica przedsiębiorstwa
Definicja prawna tajemnicy przedsiębiorstwa zawarta jest w przepisie art. 11 ust. 4 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
“Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.”
Ustawa uznaje za tajemnicę przedsiębiorstwa tylko takie informacje, które łącznie spełniają trzy przesłanki:
- są nieujawnione do wiadomości publicznej,
- posiadają wartość gospodarczą (na przykład informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa)
- przedsiębiorca podjął co do nich niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
Aby mogli Państwo spełnić wszystkie te 3 przesłanki, oferujemy:
- Wykonanie klasyfikacji informacji przetwarzanych przez organizację (firmę lub instytucję);
- Analizę i ocenę ryzyk w obszarach kluczowych dla organizacji, takich jak: technologie informatyczne, bezpieczeństwo osobowe, bezpieczeństwo fizyczne i ciągłość działania;
- Opracowanie dokumentu Polityki Bezpieczeństwa Informacji, określającego cele organizacji oraz strategie niezbędne do osiągnięcia wymaganego poziomu bezpieczeństwa;
- Opracowanie dokumentów wykonawczych (regulaminów, instrukcji i procedur), opisujących sposoby ochrony i zasady obowiązujące w zakresie bezpieczeństwa informacji w organizacji;
- Nadzór nad wdrożeniem zabezpieczeń organizacyjnych, proceduralnych i technicznych, wynikających z Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz dokumentów wykonawczych;
- Audyt powdrożeniowy.
Korzyści jakie osiągają Państwo z wdrożenia Polityki Bezpieczeństwa Informacji:
- Ograniczanie potencjalnych strat związanych z niekontrolowanym wypływem informacji;
- Usprawnienie działania organizacji poprzez uporządkowanie zasad przetwarzania informacji;
- Stosowanie mechanizmów zapewniających właściwą ochronę cennych dla organizacji aktywów;
- Minimalizacja skutków incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa informacji poprzez identyfikację zagrożeń i ocenę podatności;
- Minimalizacja strat i bardziej efektywna realizacji celów biznesowych;
- Spełnienie wymagań przepisów prawa w zakresie ochrony informacji;
- Wzrost konkurencyjności na rynku, utrzymanie przewagi nad konkurencją wynikającą z gwarancji bezpieczeństwa powierzanych zasobów informacyjnych;
- Większe możliwości pozyskiwania kontraktów i zamówień tam, gdzie bezpieczeństwo informacji jest priorytetem;
- Zwiększenie wiarygodności w oczach klientów i partnerów biznesowych;
- Wytworzenie mechanizmów pozwalających na właściwe reagowanie pracowników na zagrożenia związane z bezpieczeństwem informacji, pozwalające skutecznie zapobiegać powstawaniu szkód finansowych.
W celu poznania szczegółowej oferty zapraszamy do działu Kontakt!