Obsługa prawna sklepów internetowych (e-commerce)

Prowadzenie sklepu internetowego to ogromna szansa, ale także duża odpowiedzialność. W dzisiejszych czasach, przedsiębiorcy działający w sieci muszą sprostać zarówno rosnącym wymaganiom klientów, jak i licznym obowiązkom wynikającym z coraz to nowych norm prawnych. Przykładami aktów prawnych, do których branża e-commerce musi się dostosować są m. in.:

  • Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
  • Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
  • Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne
  • Rozporządzenie 2016/679 (RODO)
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny

Niespełnienie wymogów stawianych przez prawo wiąże się zazwyczaj z dotkliwymi karami finansowymi.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, rozszerzyliśmy naszą ofertę o kompleksową obsługę prawną branży e-commerce. Przedsiębiorcom handlującym w sieci oferujemy następujące usługi:

  • tworzenie wymaganej przez prawo dokumentacji, dostosowanej do indywidualnych potrzeb każdego sklepu, w tym:
    • regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną,
    • regulamin sklepu,
    • polityka prywatności,
    • polityka cookies,
    • klauzule informacyjne;
  • dbanie o zgodność prowadzonej działalności z prawem poprzez bieżące monitorowanie zmian przepisów i odpowiednie aktualizowanie oraz wdrażanie procedur, m. in. w zakresie:
    • danych osobowych,
    • prawa konsumentów,
    • prawa przedsiębiorców,
    • świadczenia usług drogą elektroniczną,
    • i wiele innych;
  • wsparcie podczas sporów konsumenckich i kontroli organów nadzorczych,
  • dostosowanie funkcjonowania sklepów do wymogów platform sprzedażowych, np. Allegro.pl

Skorzystaj z naszego wsparcia, aby zyskać poczucie bezpieczeństwa i skup się na prowadzeniu biznesu. My zajmiemy się resztą.

W celu poznania szczegółowej oferty zapraszamy do działu Kontakt!

Zaufali nam