Obsługa prawna sklepów internetowych (e-commerce)
Prowadzenie sklepu internetowego to ogromna szansa, ale także duża odpowiedzialność. W dzisiejszych czasach, przedsiębiorcy działający w sieci muszą sprostać zarówno rosnącym wymaganiom klientów, jak i licznym obowiązkom wynikającym z coraz to nowych norm prawnych. Przykładami aktów prawnych, do których branża e-commerce musi się dostosować są m. in.:
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne
- Rozporządzenie 2016/679 (RODO)
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
Niespełnienie wymogów stawianych przez prawo wiąże się zazwyczaj z dotkliwymi karami finansowymi.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, rozszerzyliśmy naszą ofertę o kompleksową obsługę prawną branży e-commerce. Przedsiębiorcom handlującym w sieci oferujemy następujące usługi:
- tworzenie wymaganej przez prawo dokumentacji, dostosowanej do indywidualnych potrzeb każdego sklepu, w tym:
- regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną,
- regulamin sklepu,
- polityka prywatności,
- polityka cookies,
- klauzule informacyjne;
- dbanie o zgodność prowadzonej działalności z prawem poprzez bieżące monitorowanie zmian przepisów i odpowiednie aktualizowanie oraz wdrażanie procedur, m. in. w zakresie:
- danych osobowych,
- prawa konsumentów,
- prawa przedsiębiorców,
- świadczenia usług drogą elektroniczną,
- i wiele innych;
- wsparcie podczas sporów konsumenckich i kontroli organów nadzorczych,
- dostosowanie funkcjonowania sklepów do wymogów platform sprzedażowych, np. Allegro.pl
Skorzystaj z naszego wsparcia, aby zyskać poczucie bezpieczeństwa i skup się na prowadzeniu biznesu. My zajmiemy się resztą.
W celu poznania szczegółowej oferty zapraszamy do działu Kontakt!